Lilla snigel akta daj

 
Go hard or go home? Jag körde hårt sen gick jag hem. Riktigt bra pass idag! Det behövdes efter några dagars vila... dagar fyllda av mycket god mat, vin, glass och godis. Man får (bör, ska) unna sig gott, men det behöver ju inte ta överhanden direkt. 
 
Jag joggade mina 1,18 km till gymmet och det tog mig 6:27 min med en medelhastighet på 10,96 km/h.
 
Väl där bestämde jag mig för att köra igenom hela kroppen! Det gör jag sällan nuförtiden, men jag tänkte att imorgon ska jag bara jogga och sen blir det någon dags vila innan nästa gympass. Så det blev två varv av alltihop, där jag vid varje övning gjorde 3-4 sets med 8-15 reps i varje.
 
När jag skulle träna ländryggen bestämde jag mig för att ta 10 kg med skivstång och göra rygglyft (eller vad det kan tänkas heta). Halvvägs in i övningen kom jag på att stången ju också väger 10 kg! Men då vet jag, jag klarar 20 kg där haha. 
Generellt tror jag att jag/man ofta klarar något kilo mer än jag/man brukar ta.. Men det kanske är lätt att bli bekväm och stanna på sin trygghetsvikt, där man vet att man orkar alla repetitionerna?
 
Avslutade med 6 magövningar à 30 sekunder med Adrian James Toned Tummy-app och 2x60 sek plankan. Sen en rejäl stretch på det! 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback