Kettlebell, äntligen!

 
Jag har alltid trott att det hette kettleball, men nej det är tydligen -bell. Det var Christin som upplyste mig om det, och det var även hon som fick mig att verkligen vilja testa! Och det var tack vare det som jag hakade på den där provmånaden på Forum, eftersom de har pass med kettlebell. Så idag testade jag och Bumbs för första gången.
 
Jag, som aldrig är sen annars, kom till gymmet med andan i halsen efter en rekordsnabb cykeltur. Passet skulle precis börja och jag hann på sekunden in i salen och fick slänga av mig väska och jacka i ett hörn. Redan uppvärmd, minst sagt. 
 
Passet körde igång direkt med ganska hög intensitet, det var ju bara 40 minuter. Eller ja, det fina med det här passet är att det nästan helt är upp till en själv hur intensivt det ska vara. Jag för min del öste på ett så högt tempo jag kunde och med en lagom tung kettle. Främst ville jag få in rätt teknik så att jag kan använda mig av de övningarna sen i gymmet. 
 
Det var ett riktigt svettigt pass, och såväl rumpa som armar, axlar och rygg fick jobba! Mest rumpa tror jag, aj aj aj. Jag hade väntat mig lite mer go men det var ändå bra, och jag kommer definitivt att gå fler gånger.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback