Nordic Wellness

Maria och jag har fått oss varsitt gratis prova-på-kort på Nordic Wellness som gäller i en månad. Så idag testade vi det tillsammans för första gången!  Det var gym som gällde, dvs inga pass. 
 
Vi värmde upp på varsin crosstrainer - även om den maskinen jag trampade på inte liknade en vanlig cross överhuvudtaget. Man drog mest benen fram och tillbaka...? Jobbigt var det i alla fall, och efter 15 minuter hade jag minst sagt användning för min handduk. 
 
Sen knölade vi oss längst in i lokalen bland de fria vikterna. Det var lite trångt där framför speglarna. Eller ja, det var rätt trångt överlag i gymmet. Enda födelen var väl att de tycktes ha exakt alla maskiner man kan tänka sig vilja ha och behöva. 
 
Med hantlar gjorde vi lite biceps, triceps och axlar. Sen skulle vi göra kick backs för rumpan i Smithmaskinen, men den var inte exakt likadan som på 24/7 och här kändes det som en smärre omöjlighet. Istället blev vi tipsade om att man kunde använda leg curl-maskinen för att göra just kick backs! Det mördade baksida lår för min del.
     Vi fortsatte med ben/rumpa genom att göra statiska utfall och squats med vikter. Sen blev det 12 magövningar à 30 sekunder med Adrian James-appen. Avslutningsvis 15 minuter på crossen igen! Och sen förstås stretch :) 
 
Det var en mycket virrigare och mer ostrukturerad träning än jag brukar köra, och mindre (tids-)effektiv. Men vi var ju båda nya på detta gymmet så det tog lite tid att komma underfund med hur saker fungerade och var man hittade de olika sakerna.. 
 
Generellt, som första intryck, tycker jag att gymmet var alldeles för trångt. Packat liksom. Både med maskiner och människor.. och det fanns väldigt ont om utrymme för stretching och övningar som situps och pushups. Nej jag gillar mitt 24/7 bättre :) men jag ska ge detta några försök till i alla fall!
 
 
 
 

Trackback