Styrka och balans var det ja

 
Igår tog jag mig till Värnhem för att köra ett pass Bodypump! Det var inte alls lika kul att gå dit själv som när jag gick med Sara (och Sandra). Men det gick bra och musklerna fick minsann jobba. Inte minst för att jag råkade ta lite för tunga vikter...
 
Direkt efter var det ett Bodybalance-pass, så jag gick på det också! Där hade jag definitivt behövt ha en kompis med mig, jag behövde liksom någon att skratta med och att skaka på huvudet med.
Jag hamnade längst bak i lokalen, som förvisso var ganska mysig med tända ljus och dämpad belysning. Men där jag stod såg jag inte riktigt instruktören, och att försöka hänga med i de för mig främmande rörelserna var inte lätt. Det var skorpioner och träd, man skulle känna hur det öppnades upp och hur solen strålade. Nej, jag kände inget av det där. Bara att jag inte var särskilt rörlig och att min balans var sådär.
Vad jag var ute efter var långsamma stretch-liknande rörelser, men här var det ganska kvicka byten och rörelser. Kanske bättre när man kan dem förstås, det sägs tydligen att man bör gå minst 3 gånger för att "landa".
 
Så ja jag får väl testa Bodybalance igen. Och så står CX Works (core) och Poweryoga på listan att testa.
På måndag lanseras även GRIT och jag är väldigt sugen på att testa Strength-passet! (se nedan)
Detta i samband med att alla Les Mills-passen får nya koreografier. Spännande.


 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback