Low carb

Jag har i perioder försökt dra ner på kolhydraterna, men alltid tyckt att det har varit väldigt jobbigt. Jag är ju så van vid kolhydrater! Men mitt största misstag förut har varit att jag näst intill försökt nolla intaget.

Nu har jag kommit på mig själv med att äta mycket mindre kolhydrater, utan ansträngning! Frukostmackan har jag väldigt svårt att avstå från dock. Tricket är att tillåta sig själv, men att dra ner på allt det där onödiga. Till middag behöver man till exempel inte pasta eller potatis, man kan äta quinoa eller rentav bara grönsaker. Och som snacks är nötter ett super alternativ till godis! Sen så äter jag ofta yoghurt med müsli till mellanmål, men senast jag handlade köpte jag Paulúns granola istället, och i det har jag blandat naturella torkade tranbär.

Sen får man ju inte glömma att kolhydrater (tillsammans med fett) är en stor och viktig energikälla och tränar man mycket ska man faktiskt grunda med lite kolisar ッ


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback