Dags att utvidga träningen

Här tränar man och känner sig duktig... men på uppvärmningen igår så satte dansläraren mig verkligen på plats. På uppvärmningen! För att kunna röra kroppen så som dansen kräver måste man verkligen vara varm och mjuk i lederna, och man måste kunna spänna vissa muskler samtidigt som andra är helt avslappnade. Jobbigare än man tror!
Igår körde hon djupa låångsamma knäböj samtidigt som höfterna skulle rotera och armarna skulle orma sig... och det var både armhävningar och olika varianter på plankan som gällde! Puh. Behöver jag säga att jag föll ihop?
 
Till mitt eget försvar (ja jag vill bortförklara mig lite) så var golvet hårt och det gjorde alldeles för ont för mig att ha i knän och armbågar där, och jag hade en allmänt dålig dag för jag kunde inte ens skaka (ganska grundläggande och finns med på alla lektioner). MEN jag är ändå inte tillräckligt tränad, I know.
 
Så nu har jag spanat rätt på vilka dagar de kör CX Works (core) och Bodybalance på Fitness24Seven, för jag måste definitivt jobba på att stärka bålen och på att bli mer mjuk och rörlig.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback