24 februari, nystart!

No excuses. Nu när förkylningen är borta så det var bara att pallra sig bort till gymmet! Jag har matats med motivation och inspiration de senaste veckorna, så det var riktigt skönt att komma igång igen.

Men jag fick känningar i knäet nästan direkt, så det fick bli ganska lugnt på löpbandet...
Märkligt, har ju inte haft ont på länge. Och ännu märkligare är att jag inte blev trött trots mitt långa uppehåll, för jag vet att jag är i riktigt dålig form. Antingen gick jag på "första-träningen"-adrenalin, eller så var det helt enkelt den sänkta hastigheten och uppdelningen som gjorde det:
 
1 km - 10,5 km/h
1 km - 10 km/h
1 km - 10 km/h
 
Jag blir alltid väldigt yr i bollen av att springa på löpband, speciellt när det står mitt emot en vit vägg så att man inte har något att fokusera blicken på! Och jag upptäckte idag att 10 var den lägsta hastigheten jag kunde springa, för när jag försökte jogga på 9 km/h blev jag så snurrig att jag höll på att springa av maskinen haha..
 
I övrigt gick jag igenom alla muskelgrupper, men med störst fokus på lår och rumpa!
 
Och självklart mage:
5 x 15 situps
2 x 10 halva fällknivar
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback