Yoga, gym... och Nej Tack till Gainomax?

 
Jag kan vara väldigt godtrogen.. om någon berättar något för mig så kommer jag med största sannolikhet att tro på det, och jag faller för nästan all reklam. (Jag vet jag vet, dålig egenskap för en som läser till jurist.) Samma sak om jag läser en artikel som känns väldigt trovärdig och övertygande, då kan jag rentav glömma bort att det kanske finns en annan sida eller vinkel på det hela, så jag tänker inte ens tanken att kolla upp det vidare. Nej, man ska nog alltid vara lite småkritisk till en viss typ av information!
 
Efter träning brukar jag, om jag har det till hands, försöka dricka en Gainomax. Bananas are for monkeys, great recovery och allt det där. Vi har ju alla sett reklamerna. Men så häromdagen skickade Sandra en länk till mig där skribenten bakom artikeln säger Nej Tack! till Gainomax, för att det innehåller onödigt mycket (raffinerat) socker. Väldigt intressant läsning! Kanske dags att gå tillbaka till monkey food?
»Läs artikeln här«
 
 
Imorse började jag dagen med 8 minuters yoga, mest för att prova på. Det visade sig vara väldigt skönt för den där stelheten man (i alla fall jag) alltid har när man nyss vaknat. Jag har ju konstaterat att jag är oerhört ovig och orörlig, så jag ska försöka att få in det som en daglig rutin att börja varje dag med yoga! Dock får det bli 20 minuter i fortsättningen, åtta var lite lite.
 
Nu på kvällen åkte Sara och jag till F24S för ett 30 minuters IndoorWalking-pass! Effektiv konditionsträning, och svitt blir man. Direkt efter tog vi ca 45 minuter i gymmet där vi med hantlar gjorde olika övningar för biceps, triceps och axlar. Med hjälp av maskin och matta körde vi även ländrygg och mage, och så stretch. Känns haarligt!
 
Träningen och träningstänket har börjat smyga sig in i mitt liv på ett helt nytt sätt; det håller snarare på att bli en livsstil för mig, än ett nödvändigt ont. Och jag älskar det!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback