Jogg längs havet, älskart!

 
Jag satt hemma hos min bror och pluggade idag och hade med mig träningsväskan dit. Planen var att cykla förbi gymmet på vägen hem... Men så sa han att skulle ut och springa en runda och jag blev plötsligt väldigt sugen på det jag också! Jag har ju sagt att jag vill komma igång med utomhusjogg och jag svär över varenda kilometer jag avverkar på ett löpband, så detta var ju ett gyllene tillfälle. 
 
Milt uttryckt så ligger vi på helt olika nivåer, min bror och jag. Medan han ansträngde sig för att hålla ett lugnt tempo så kämpade jag för att hålla jämna steg med honom. Puh! Efter de första fem minuterna sa min Runkeeper att vi sprang i 11,3 km/h, så det var inte konstigt att jag flåsade eftersom jag brukar gå ut lite lugnare. 
Efter hand så ökade avståndet mellan oss, och slutligen vek jag av och joggade tillbaka utan bror. Men vi hade redan på förhand sagt att vi skulle springa "var för sig, ihop". Och han hade pekat ut en gräsplätt där vi skulle ses och stretcha efteråt, så medan jag väntade på honom där så gjorde jag några utfall och squats. 
 
Trots att det var svettigt och flåsigt, och trots att vi sprang i såväl sand som uppför gräskullar, så var det väldigt skönt att springa där i solen längs vattnet och med vinden i ansiktet! Det är annat än min vanliga runda genom stan... Men sen å andra sidan så brukar jag inte behöva hälla ut ett halvt kilo sand ur skorna efter en joggingtur! 
 
Gött var det, och jag är pepp på att ge mig ut på en ny joggingtur snart! Behöver uppenbarligen jobba lite med kondisen kände jag. 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback