Ny runda

Jag har svårt att välja mellan jogg eller gym. Egentligen presterar man kanske bättre på gymmet om man inte först tröttar ut sig med en joggingrunda, men samtidigt... jag gillar att springa.

Så igår testade jag en ny runda som jag först hade mätt upp på jogg.se. Målet var att springa 5 km, men när jag väl var framme vid gymmet slutade min RunKeeper på 4,84 km.

Det var fokus armar, lår och rumpa. Och mage, som alltid får vara med på ett hörn i träningen. Jag föredrar att jobba med fria vikter och med bara kroppen, även om jag på senare ändå börjat uppskatta maskinerna mer och mer också.

Jag jämför mig som sagt egentligen inte med andra på gymmet, men igår när jag såg tjejer göra liknande övningar som jag gjorde fast med mycket lättare vikter, då kändes det ändå rätt bra! Det blev en liten påminnelse om att jag faktiskt blivit lite starkare och lite uthålligare - att min träning ändå ger resultat! ッ

✓ Jogg 4,84 km - 28,26 min
✓ Biceps och triceps med hantlar, 3 + 3 sets med 8-12 reps i varje
✓ Statiska utfall med viktplattor, 3x10
✓ Squats med viktplattor, 3x10
✓ Squats utan vikt, 100 st.
✓ Två workoutprogram med Adrian James Toned Tummy-app, nivå intermediate. 

 


  


Nytt favoritmellanmål: naturell yoghurt med müsli och granola, och ringlad honung on top! Här med banan i också. Mums!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback