Svarvar spirorna

Efter gårdagens frossa så kändes det, om inte nödvändigt så åtminstone väldigt skönt, att få gå loss på gymmet idag! Jag körde rygg, mage, ben och rumpa. Eller... jag köttade ben och rumpa. 

Det finns två olika sorters tjejer på gymmet. Den ena sorten är de som alltid ser sådär snygga ut, aldrig svettas, och som i smyg spanar in de andra som är på gymmet. Dessa tjejer går sällan dit ensamma utan oftast två och två.

       Sen finns det de tjejerna som nästan går runt i sin egna lilla värld på gymmet, helt uppslukade av sitt träningsprogram och som knappt lägger märke till vad de andra på gymmet sysslar med.

       Jag är snarare den senare typen. Idag till exempel, stack jag dit och körde mitt race, så effektivt som möjligt trots att det var fullt av folk där. Jag svettades som en toka och var allt annat än snygg! Okej att jag tog i mer än vanligt, men sen var det också väldigt varmt där idag... Jag var till och med alldeles blöt på underarmar och smalben! 
 
Löpbandet:
1 km - 11 km/h
1 km - 10,5 km/h
0,5 km - 11 km/h

Två varv av följande övningar, 3x10:
- Statiska utfall med vikt
- Squats med vikt
- Glute press, maskin
- Leg extensions, maskin
- Leg curls, maskin
- Rodd, maskin
- Lower back, maskin
- Rygg/rumpa på matta

- 6x15 mage på matta


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback