Glöm inte kosten

För att uppnå resultat* med träningen handlar det inte bara om att kötta på gymmet, som vi alla vet. Det är tre stora faktorer som spelar in och som ska balanseras väl; kost, sömn och träning.
 
Sömnen är jag ganska dålig på.. antingen sover jag för mycket eller för lite, och min dygnsrytm är långt ifrån vad den borde vara.
 
Kosten, jag inbillar mig själv att jag sköter mig ganska bra där. Frukost, lunch och middag är nästan alltid "riktig" mat (varken hämtmat eller halvfabrikat), och jag väljer till exempel alltid bulgur framför pasta eller potatis. Men nej sanningen är att mellan måltiderna, som för övrigt inte alls intas vid regelbundna tider, så äter jag antingen ingenting alls eller massor av snabba kolhydrater.. som mackor, müsli eller godis. Bu på den.
 
Nu försöker jag i alla fall köra en veckas carb-detox, så det är noll godis som gäller. Istället kommer det att bli en hel del smoothies som mellanmål!
 
    
Avocado, kiwi, banan, färska blåbär och sojamjölk.        Naturell yoghurt, banan, frysta bär (hallon, blåbär,
                                                                                 björnbär), sojamjölk.
 
 
*Med resultat menar jag här det mål som jag strävar efter, dvs att bli lite fastare, uthålligare, piggare och få fram lite linjer och muskler.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback