Dubbel träning

 
Idag har det minsann blivit både jogg och dans, väldigt bra träningsdag!

Min cykel stod vid Triangelns station och jag behövde hämta den oavsett. Så jag snörade på mig joggingskorna och tog årets första utomhusrunda. Kändes ljuvligt; solen sken och jag var full av energi! Nu sprang jag visserligen inte så fort, men det kändes ändå som att jag flög fram och jag hade orkat springa en stund till.
 
Och nu ikväll var det dags för två timmars dans. Hur mycket träning är det egentligen med orientalisk dans? kan man kanske tycka.. Men puh, det kan verkligen vara jobbigt! Idag blev jag till exempel svettigare än när jag styrketränar på gymmet. På dansen tränar vi styrka, balans och core. Benen och magen känner definitivt av det!

 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback